Vancouver

Autóbérlés Vancouver

Vancouver Nyugat-Kanada legnagyobb és Kanada harmadik legnagyobb nagyvárosi területe 2.6 millió lakossal. Brit Columbia délnyugati sarkában található - a Parti-hegység és a Csendes-óceán között - a város, ami elsősorban természeti szépségeiről híres. A világ egyik legélhetőbb metropoliszai közé tartozik, amelyet évente több százezer turista látogat.

Vancouver nemzetközi repülőtér - YVR - Sea Island-on található, Richmondban, Brit Columbiában; 12 km-re Vancouver központjától. 2014-ben Kanada második legforgalmasabb reptere volt - Toronto Pearson nemzetközi repülőtér előzte csak meg - 19.3 millió utas fordult itt meg. Ejuthatunk innen Ázsiába, Európába, Óceániába, az USA-ba, Mexikóba és természetesen más kanadai városokba is. A Vancouver repülőtér 2012-ben került fel először a világ 10 legjobb repülőtere listára és ekkor kilencedik helyen végzett, 2013-ban pedig a nyolcadik helyen. Az Air Canada, WestJet és az Air Transat központja is egyben.

A Vancouver nemzetközi repülőtéren három terminál található. A belföldi terminál (Domestic), ahonnan más kanadai városokba repülhetünk; a nemzetközi terminál (International), ahonnan a Kanadán kívüli területekre utazhatunk; és a déli terminál (South), ahonnan Brit Columbia és a Yukon territóriumba juthatunk el. A belföldi és a nemzetközi terminál között gyalogosan is tudunk közlekedni, míg a déli terminál nem csatlakozik hozzájuk közvetlenül.

Autóbérlés Vancouver - autókölcsönzés Vancouver

Az autóbérlő cégek képviseletei a földszinten vannak, a termináltól pár lépésre. Az Enterprise-nak nincs képviselete a reptéren, de egy erre kijelölt telefonon felhívhatjuk őket és ők egy shuttle busszal elszállítanak - Economy Parking Lot területéről indul - az autókölcsönző cég irodájába.

Vancouver repülőtér autóbérlés tekintetében jól ellátott, a következő nemzetközi autóbérlő cégek képviseltetik itt magukat: Hertz, Alamo, Budget, National, Thrifty és Discount.

10 hely, amit semmiképpen se hagyjunk ki, ha Vancouverben járunk - Vancouver látnivalók:

1. Stanley Park: Észak-Amerika legnagyobb városi parkja. Itt minden megtalálható a virágos parktól, a cédrusfákon, kanadai fenyőfákon át a vadvilágig. A gyerekek különösen kedvelik a parkot, hiszen van vízi vidámpark, kisvonat, akvárium és egy kis farm is. A park legnépszerűb része mégis a Seawall elenevezésű útvonal - 8.8 km hosszú - ahol lehet kocogni, kerékpározni vagy éppen görkorcsolyázni, ha kedvünk tartja.

2. Granville Island Public Market: ez tulajdonképpen egy nagyon híres piac Vancouverben. Évente 12 millió látogatót vonz a Granville Island Public Market. Pékek, halászok, hentesek árulják itt jobbnál jobb minőségű áruikat. Ha sajt- vagy éppen gomba különlegesség után kutatunk, akkor jó helyen járunk. Neves séfek is ide járnak ki vásárolni az éttermeikbe. Az Edible BC szervezésében 2 órás túrákat tartanak, ahol felfedezhetjük a piac legféltettebb titkait és legkitűnőbb termékeit.

3. Grouse Mountain: A Grouse-hegység 15 percre található a belvárostól. Hihetetlen, de a város közelében télen síelhetünk, snowboardozhatunk, szánkózhatunk és nyáron túrázhatunk vagy éppen siklóernyőzhetünk is. Még sokat sem kell utaznunk hozzá.

4. Capilano Suspension Bridge: ezt a híres függőhidat 1889-ben építették kenderkötélből és cédrus deszkából. Ma már a szerkezet megerősített acélból van és 137 méter magasságban sétálhatunk rajta. Különleges látnivalók közé tartozik a Totem Park és az ún. Treetops Adventure, ahol 7 függőhídon fedezhetjük fel a fák koronáit és megcsodálhatjuk az onnan a szemünk elé táruló kilátást 30 méter magasságban.

5. Whistler Blackcomb: kevesebb mint 2 órás autóútra - 125 km-re északra a várostól - található a Whistler Blackcomb síközpont, ami a legnagyobb egész Észak-Amerikában. Kabinos felvonó - PEAK 2 PEAK - működik a két hegy - Whistler Mountain és a Blackcomb Mountain - között. Nyáron sem fogunk itt unatkozni, mert szenzációs mountain bike útvonalak vannak a hegyekben és természetesen lehet túrázni is. Ha megéhezünk és megszomjazunk vagy éppen vásárolgatni szeretnénk, akkor látogassunk el a Whistler Village-be, ahol 134 étterem és bár található, valamint több mint 200 üzlet.

6. Chinatown: A Millenium Gate élénk színei jelzik, hogy a kínai városrészbe értünk. Ha Chinatown, akkor étterem és ha étterem, akkor az 1000 férőhelyes Floata Seafood Restaurant. A Dr.Sun Yat-Sen Classical Chinese Garden-ben pedig egy kellemes sétát tehetünk, ha szeretnénk lejárni a finom kínai vacsoránkat.

7. Gastown: Vancouver történelmi városnegyede, ahol a “Gassy Jack” Deighton, egykori yorkshire-i tengerész, gőzhajó kapitány és bártulajdonos első szalonját nyitotta. Macskaköves utcáin, ahol számos étterem és bár található rengeteg turista megfordul.

8. “Tengeri szafari”: Vancouver partjai közelében fókák, bálnák élnek, de madárvilága is legalább olyan gazdag, mint vízi élővilága. Kajaktúrára vagy tengeri szafarira is indulhatunk pl. a Sewell’s Marina 2 órás tengeri túrákat szervez a környéken.

9. Antroplógiai múzeum Vancouver: a nemrég felújított antropológia múzeum, ahol világhírű kiállításokat szerveznek. Az emberiség kreativitásának állít emléket ez a nagyszerű hely. A kanadai őslakos indiánok csodálatos szobrai és egyéb alkotásai is megcsodálhatóak itt.

10. Yaletown: sokan a “kis SoHo-ként” emlegetik az egykori vöröstéglás raktárépületekkel teli városrészt. Ma már felkapott éttermeknek, menő hoteleknek, érdekes üzleteknek és modern apartmanoknak ad otthont. Még hollywoodi celebek is gyakran feltűnnek ezen a környéken.